This website is powered by Boxmode. Start your own website now!  Try for free >

22 733 433
hej@clozer.dk

Samarbejdsaftale mellem butik og CloZer

For English version click here.


Nedenstående beskriver den rammeaftale som ligger til grund for samarbejdet mellem butikken og CloZer. I nedenstående er der desuden inkluderet kommentarer, de steder hvor det giver mening, for at uddybe det enkelte punkt. 


GENERELT

CloZer stiller en markedsplads til rådighed for butikken hvor tøj, sko og accessories kan blive solgt. Der er således tale om en online salgskanal som vil blive gjort tilgængelig for butikken. 

Slutkunderne køber primært produkterne gennem en App som kan hentes ned via App Store eller Google Play. I app'en vil produkter tæt på slutkunden (cykelafstand) blive vist i et feed, som kendt fra andre shopping app's. Udvalget vil således variere fra by til by. 

 

I første fase vil slutkunderne have mulighed for at købe produkter via app'en men i fase to vil der også blive oprettet en webshop som kunderne kan anvende. Her vil lokalt indhold blive præsenteret baseret på kundens postnummer (overordnet lokation). 

 

kommentar: salg gennem app's har efterhånden overhalet salget gennem hjemmesider, hvilket er årsagen til at vi fokuserer på app'en i fase 1. 


 

BUTIKKEN

I dette afsnit beskrives hvilke ansvarsområder der påhviler butikken.


 

NY ORDRE

Butikken vil blive informeret om alle nye ordre via CloZer app'en. Det er derfor meget vigtigt at butikken har adgang og holder øje med CloZer's app (med notifikationer tilladt). Når der bliver oprettet en ny ordre vil butikkens telefonen/tablet modtage en notifikation som I kan clicke på. Herefter vil detaljerne for ordren blive vist i app'en. Alternativt er det også muligt at åbne app'en og klikke på "ordrer". Her findes et overblik over alle butikkens ordrer. App'en kan installeres på både Android og Apple telefoner, samt tablets og iPad's der understøttes af disse to operativsystemer. Det er ligeledes muligt at installere app'en flere gange, så flere medarbejdere kan få adgang til ordrene. Alle telefoner/tablets vil modtage notifikationerne.


 

UDLEVERING & FORSENDELSE

Alle ordrer inkl. forsendelse vil være betalt til CloZer, når den modtages gennem app'en. Butikken skal derfor ikke selv modtage betaling fra kunden for hverken varer eller forsendelse. 


 

Ved en click'n'collect ordre forventes det at butikken har klargjort ordren (fundet produkterne frem) indenfor 30 minutter efter ordreafgivelsen. Hvis butikken allerede ved ordremodtagelse ved at et eller flere produkter er udsolgt skal ordrelinjen med det udsolgte produkt annulleres hurtigst muligt. Der er en klar forventing om at dette ikke sker ofte, da det vil give en dårlig brugeroplevelse for slutkunden.


 

Skal slutkunden have ordren sendt som pakke, forventes det at ordren bliver sendt senest samme dag (undtagen helligdage). Butikken benytter sit vanlige pakkefirma og lægger ud for fragten som slutkunden allerede har forudbetalt gennem app'en. Se evt. afsnit under "CloZer" vedr. leveringsformer.


 

Har slutkunden valgt ekspreslevering (cykelbud), forventes det at butikken pakker og klargører ordren inden for xxx min. Denne korte frist skyldes, at et cykelbud vil dukke op indenfor xxx minutter efter ordreafgivelsen og maksimalt på vente xxx minutter i butikken. Bemærk at der for denne leveringsform pålægges et gebyr til butikken, hvis ordren ikke er klargjort rettidigt (se afsnittet Pris & Omkostninger). Bemærk at det blot er leveringsfirmaets gebyrer som videreføres til butikken i dette tilfælde. 


PRODUKTER

Butikken har ansvar for at levere og opdatere information om de produkter der skal sælges på CloZer platformen. Disse informationer inkl. bl.a.

 

  • produktbilleder
  • produktbeskrivelser (kategori, brand, type, etc.)
  • lagerstatus for alle produktstørrelser
  • aktuelle priser
  • ovenstående gælder for alle varianter (eller styles)

 

Produkterne kan enten importeres direkte fra jeres webshop (ved brug af en API-nøgle) eller manuelt. CloZer vil være behjælpelig med den manuelle process, som kan foretages på forskellige måder. 

Kontakt os for yderligere information. 


 

LAGERSTATUS

Butikken har ansvaret for at opdatere lagerstatus for de produkter der sælges på CloZer platformen. Hvis en webshop integration (med API-nøgle) er foretaget, vil lagerstatus automatisk blive synkroniseret med webshoppen, så her er det vigtigt at butikkens webshop er korrekt opdateret.

 

Er butikken ikke tilsluttet med en webshop integration, kan lagerantallet for alle varer der sælges på CloZer platformen, holdes opdateret gennem CloZer app'en under "mine varer". 


 

Kommentar: Der arbejdes pt. på en ny funktionalitet kaldet "buffer lager", hvor det er muligt at vælge hvornår en vare skal sættes til salg på CloZer platformen. Et eksempel kunne være at sætte bufferlager til "5 stk.", hvilket ville medføre at varer med et lager på under 5 stk. ikke ville blive vist i CloZer app'en. På denne måde kan man skabe lidt mere sikkerhed for, at der ikke sælges varer som er udsolgt, ved et uheld,

 

CloZer forbeholder sig retten til at udelukke butikker som gentagne gange må annullere ordrer, grundet manglende opdateringer af lagerstatus.

 

Kommentar: Vi er klar over at det er svært at holde sin lagerstatus 100% opdateret hele tiden, men vi opfordrer butikken at gøre det så godt som muligt. Hvis slutkunder gentagne gange får en dårlig brugeroplevelse og klager over udsolgte varer, kan vi blive tvunget til at fjerne butikken fra CloZer platformen. Inden dette sker vil vi dog række ud og forsøge at finde en løsning, så lagerstatus for butikken kan opdateres oftere. 

 

RETURNERING

Alle køb foretaget gennem CloZer salgskanalen er defineret som onlinekøb iflg. forbrugerrådet (https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/fortrydelsesret-paa-nettet-her-er-dine-rettigheder). Det betyder at ordrene er omfattet af den 14 dages fortrydelsesret, som der gælder for alle online køb. Kunden skal dog selv dække returfragten, da CloZer oplyser om dette inden købet gennemføres. 

 

REKLAMATION

Ved en reklamation gælder de normalt regler indefor reklamationsret. Reklamationsret betyder grundlæggende, at kunden har ret til at klage, hvis der er en fejl eller mangel ved varen. Butikken, hvor varen er købt, er herefter forpligtet til enten at reparere/udskifte varen eller give dig pengene tilbage. Butikken skal i dette tilfælde også dække returfragten som er lovbestemt. I tilfælde omkring reklamation, henvises kunden direkte til butikken. 


 

ÅBNINGSTIDER

Det er vigtigt at butikken holder åbningstiderne opdateret i app'en, således at der ikke bliver solgt varer på CloZer platformen, som ikke kan (ud-)leveres til slutkunden eller afhentes af cykelbuddet. Det er også muligt at kontakte CloZer's kundeservice på hej@clozer.dk, hvis butikken har brug for hjælp til at opdatere åbningstiderne. 


 


 

 

CLOZER 

PLATFORM

CloZer stiller en platform til rådighed for lokalbutikkerne som giver mulighed for at sælge butikkens produkter via en ekstra salgskanal. Fase 1 indeholder en App til både Apple og Android telefoner/tablets og senere vil der også blive stillet en decideret webshop til rådighed. Platformen driftes af kendte større spillere i markedet og oppetiden forventes derfor at være tæt på 100%.

 

App'en varetager den primære kommunikation med butikken og sender bl.a. notifikationer når der er foretaget et salg, eller en ordre skal pakkes. Derudover har man i app'en mulighed for at se/redigere sine varer, ændre priser og lagerstatus, ændre virksomhedes stamdata, godkende ordrer, afvise ordrelinjer, tilføje medarbejderadgange og meget mere. 


OPSTART

I opstartsfasen er det muligt for CloZer at importere alle butikkens produkter direkte fra butikkens webshop. CloZer understøtter på nuværende tidspunkt mange forskellige typer af platforme og har blot brug for en API-nøgle som kan genereres i webshop'en. API-nøglen giver CloZer udelukkende læse adgang, så CloZer har ikke mulighed for at ændre på butikkens produkter, priser, lagerstatus, webshop eller andet. Butikken kan til enhver tid selv trække API-adgangen tilbage, via butikkens egen webshop. Denne integration giver samtidigt CloZer mulighed for at opdatere lagerstatus løbende, således at CloZer ikke markedsfører et udsolgt produkt.


 

Har butikken ikke en webshop, kan CloZer i stedet importere billederne manuelt. 

En tredje mulighed er at benytte vores app til at tilføje produkter manuelt inkl. billeder, priser, størrelser, beskrivelser og lagerstatus. 

 

MARKEDSFØRING

CloZer vil markedsføre butikkens produkter lokalt via forskellige marketingkanaler såsom Facebook, Google, Instagram og lign. Omfanget af markedsføringen for netop din butik vil afhænge af mange parametre, f.eks. størelsen af den investering CloZer har realiseret på det givne tidspunkt, samt marketingbudgettet.

 

Kommentar: En stor del af den indtægt der stammer fra butikkerne, vil bliver kanaliseret over i markedsføringsbudgettet, da CloZer netop er en markedsplads og lever af salg.

 

LEVERINGSFORMER

CloZer tilbyder tre forskellige (ud-)leveringsformer til slutkunderne.


 

  1. Click'n'collect. Slutkunden køber tøjet gennem app'en og bliver informeret om hvilken butik tøjet kan afhentes i. Butikken bliver notificeret om at en kunde har gennemført en click'n'collect ordre til afhentning, så ordren kan klargøres hurtigst muligt.  
  2. Send som pakke. Slutkunden køber tøjet og fragten gennem app'en. Butikken pakker ordren ned og sender den via sit foretrukne pakkefirma (PostNord, GLS, Dao, Bring, etc.). I dette tilfælde lægger butikken ud for fragtomkostningen, som refunderes sammen med prisen for ordren. 
  3. 1-times levering. Slutkunden køber tøjet og fragten gennem app'en. Butikken pakker ordren ned hurtigt, da et cykelbud vil ankomme til butikken indenfor xxx minutter for at afhente pakken. Der er her tale om ekspreslevering som slutkunden betaler ekstra for.

 

Kommentar: I valgmulighed #2 (send som pakke) benytter vi butikkens egen pakkeløsning. Dette er for at undgå at tvinge butikkerne til at bruge en leverandør som er valgt af Clozer på forhånd. Butikken kan derfor frit vælge hvilken pakkeleverandør, som man ønsker at samarbejde med (formegentligt har butikken allerede en aktiv aftale).


BETALINGSBETINGELSER

Al betaling for produkterne samt levering foregår gennem CloZers app (eller kommende webshop). Det er uanset om der er tale om en ordre der skal leveres til kunden eller afhentes personligt via Click'n'collect. CloZer vil løbende overføre beløbene til butikken og dette vil ske 1-2 uger efter salget.

 

Kommentar: Vi er klar over at likviditet er vigtigt for butkken og tilskønner derfor at udbetale beløbene så hurtigt som muligt. Den eksakte periode kender vi først tæt på lanceringsdatoen, når den endelige aftale med en betalingsprovider og bank er underskrevet. CloZer skal først have modtaget beløbet fra banken, før vi kan overføre beløbet videre til butikken. Vi har ikke tilstrækkelig likviditet til rådighed til decideret at låne beløbet til butikken, inden vi modtager beløbet selv.


PRIS & OMKOSTNINGER

I opstartsfasen tilbydes butikkerne at blive koblet på platformen helt uden omkostninger. Der er hverken nogen etableringsomkostninger, månedlige omkostninger eller bindingsperiode. Derudover tilbyder vi en gratisperiode efter lancering, hvor det bliver muligt at teste platformen uden beregning.

 

Kommentar: Det fremtidige prisniveau, efter gratisperioden, vil blive oplyst af vores medarbejder når hun besøger jer i butikken.

 

Gebyrer

De eneste gebyrer som er tilknyttet platformen er dem som vores leveringspartner opkræver i tilfælde af at buddet f.eks. ikke kan afhente varen, eller skal vente længe for at modtage produktet fra butikken. 

  • Misset afhentning af ordre (cykelbud levering): xxx kr.
  • Ventetid for bud ud over den inkluderede tid (xxx minutter): xxx kr.
  • xxx andre gebyrer?


 

Ændring af priser og vilkår

Efter gratisperioden, vil butikken bliver tilbudt at fortsætte på CloZer platformen mod betaling. CloZer forbeholder sig retten, til den tid, at ændre priser og vilkår uden videre samtykke fra butikken. Såfremt der sker prisændringer, vil butikken blive notificeret via e-mail 14 dage forinden. 

 

KUNDESERVICE

Det vil være muligt at kontakte CloZer indenfor normal åbningstid, alle hverdage og weekender (dog ikke helligdage), mellem kl. 9 - 17. Ud over vores e-mail hej@clozer.dk vil butikken få et telefonnummer udleveret, de kan kontakte CloZer på. Kundeservice vil være behjælpelig med at finde løsninger på alle de spørgsmål, der kan dukke op i dagligdagen. 


 

Kontakt os hurtigst muligt hvis der opstår problemer med en ordre.



 

 


-------------  

Mangler du svar på et spørgsmål, der ikke er dækket i denne aftale? Så kontakt os på hej@clozer.dk og vi vil opdatere aftaledokumentet.


 

+45 22 733 433
hej@clozer.dk
Rebekkavej 38, 3tv, 2900 Hellerup, Denmark
Handelsbetingelser & Vilkår

© 2024 Clozer. All Rights Reserved.